fredag, mars 14

Mamma och pappa kommer och ska bo hos oss i helgen. När mamma tar fram tiggarrösten och vi kan väl bo hos er, Linn? så har jag lite svårt att säga nej även om 35 kvadrat och fyra vuxna varav två är mina föräldrar är på gränsen till trångt. Men det är förmodligen sista gången dom ser det här hemmet så dom kan lika gärna götta in sig i det ordentligt. Vi har haft en rätt stressig (och kul!) vecka och typ varit borta varje kväll så imorse när jag fick typ springa genom morgonrutinen för att hinna i tid till jobbet och lämnade lite av ett kaos bakom mig. Kaos och fyra vuxna på trettiofem kvadrat är kanske inte riktigt så himla smidigt så jag pep hem på lunchen och plockade ordning lite och handlade mat till ikväll och god frukost tills imorgon. Sen fixade jag marinaden till ingefärsköttstexmexgrejen som för övrigt tog cirka fem minuter eftersom jag gjorde en hel massa sån där kryddblandning förra gången. Sen satte jag min lunch i halsen så jag fick hosta i typ fem minuter och nu är jag typ hes.

Inga kommentarer: