tisdag, februari 4

Sorry älskling, jag är lite snabb du vet

Vi har ju värderat lägenheten. Det var en mycket trevlig liten historia och nu har vi börjat den lite mindre trevliga historian i att försöka komma fram till när vi vill flytta och hur vi vill bo och då får man ju liksom kolla på Hemnet på riktigt. Inte bara för att man liksom kollar Hemnet ungefär som man kollar Facebook eller mailen eller whatever utan liksom kolla-kolla Hemnet. Och OH MY GOD! Kommer bli ett sånt exceptionellt jävla monster här framöver känner jag. Har so far fått den andra inblandade personen att gå med på att gå på två visningar nästa vecka vi ska ju inte köpa nåt NU...och vi hinner ta en öl emellan och den andra är liksom ändå på vägen hem. Plus att jag precis hittade kanske Världens Bästa Lägenhet och nu bara MÅSTE FÅ TITTA PÅ DEN OCKSÅ. Det här att vi var överens om att börja titta lite och känna efter verkar ju inte ha fäst sådär jättehårt direkt.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hahaha! Jag relaterar så sjukt mycket nu. I min familj lät det så här: "Jo, OKEJ DÅ, kanske hus. Någon gång. Om typ tre år." Nästa dag ansökte jag om lånelöfte på banken och två månader senare hade vi köpt villa. Ehe... oups.

Josefine sa...

Hahaha! Så jobbar vi också. Vi skulle inte ha hus ens. Vi skulle bo kvar i samma brf hade vi tänkt och sen bara "men man kan ju titta?" och jaha. Nu sitter jag på Hisingen.

Linn sa...

Haha! Älskar att det inte bara är jag som fattar snabba beslut alternativt är lite mer drivande än den andra parten.