söndag, februari 23

Jag är väldigt väldigt långt inne i hemnetträsket nu. Hemnet och min nya bästa kompis räknesnurran som jag satte ihop igår och tvingade min kille att titta här vad som händer om räntan går upp och kolla här vad vi kan får för pengarna och den här lägenheten är ju bra, men den andra är nästan inget dyrare per månad men asmycket större och kolla härå på den där asfina lägenheten med trägolv och stuckaturer, kolla att vi typ har råd kolla kolla kolla! Alltfinnsredan var här på en snabb bakiskaffe och bevittnade det hela med ganska stor skepsis som jag gärna vill tolka som imponans. Mitt största problem just nu är om vi ska bjuda på en lägenhet den här veckan som potentiellt är sämre än ett par som visas nästa helg och därmed få en visserligen fantastiskt fin lägenhet, men en mycket mindre och kvm-mässigt dyrare lägenhet samt om jag skulle ångra det eftersom den affären är i hamn innan vi ens sett de andra. Sen kanske jag borde oroa mig för att den här ska bli såld men jag tänker att jag ju har en hel vecka på mig att börja noja om det så det kommer nog.

4 kommentarer:

alltfinnsredan sa...

Alltså, jag var sjukt impad av räknesnurran. Impad och rädd, du vet hur jag känner inför alla typ av logiska resonemang och speciellt de ekonomiska, skräckblandat oförstående. Det liksom flimrar framför ögonen.

alltfinnsredan sa...

Alltså, jag var sjukt impad av räknesnurran. Impad och rädd, du vet hur jag känner inför alla typ av logiska resonemang och speciellt de ekonomiska, skräckblandat oförstående. Det liksom flimrar framför ögonen.

heléne - mitt så kallade liv sa...

Vänta säger jag. & tänk location, location, location.

Johanna sa...

Ring mäklaren och be om en förhandsvisning? Brukar inte vara några problem :)