fredag, februari 21

Idag har jag tagit lite oförtjänt ledigt från jobbet och förutom att ha letat över hela söder efter silvrig elementfärg och svarat på lite mail så har jag pratat i telefon med vår mäklare, mailat vår mäklare, smsat med vår mäklare samt beställt en mätning av kvadratmeter av en gubbe som kommer i eftermiddag. Analt kanske, men med Stockholms nuvarande kvadratmeterpris så gör en fjuttig kvadrat rähähätt stor skillnad. Vi skulle typ kunna gifta oss för den pengen-skillnad. Vore himla bussigt om ni kunde hålla nån liten tumma runt fyratiden hörrni.

I övrigt? Ptja, Emma kommer från Lich ikväll och ska bo här i helgen. Jag har handlat lyxfrukost och middagsmat tills imorgon som jag tänkte dra igång med snart. Jag ska prova en egen variant av det där cocacola-köttet med lite mer chili och ginger ale istället för cocacola. Ska också försöka få ihop en fänkålscoleslaw med turkisk yoghurt, citron och koriander som i mitt huvud är svingod men som kanske smakar bajs irl samt lägga in lite rödlök och jalapenos. Kan bli lite hur som helst, men vi får väl hoppas på gott.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Det receptet (med ginger ale) och fänkålscoleslaw får du gärna dela med dig av!

Linn sa...

Det finns här: http://jaglagarmat.blogspot.se/2014/02/det-finns-texmexkvallar-och-det-finns.html Happy cooking!