torsdag, februari 13

Åh herregud livet va? Nu ba boom! har hittat en lägenhet som jag inte kan sluta titta på som har balkong och lite knasiga dörrar och fint kök och många fönster och ligger bara ett stenkast från där vi bor nu och jag blir typ arg när jag tänker att nån annan än vi ska bo där. Har mailat mäklaren och sagt att vi är vähähäldigt intresserade och gärna kommer om det blir förhandsvisning. Det var cirka två timmar sen och nu vill jag ta upp telefonen och ringa och säga samma sak. Plus den är väldigt inom vår budget och om vi får den så kommer jag inte behöva stressa ihjäl mig över att vi har lånat upp till tänderna för att leva gött. Plus hade nån form av creative design-människa hemma idag för en utvärdering av lägenheten inför fotografering nästa onsdag. IIIH NÄSTA ONSDAG VI KANSKE SKA FLYTTA IIIIH! Så spännande. Nåt annat som inte är så spännande, men ändå ett bra tips är Kristoffers blommor som finns i Gamla stan och bredvid Grandpa på Söder. Gick dit för att köpa lite fjäskblommor till mäklarpersonen (charma även mäklaren så hen älskar lägenheten och får bra säljfeeling är min strategi) och gick därifrån med världens finaste bukett. Plus har haft blommor därifrån på jobbet nu i över tre veckor och dom står fortfarande = mycket bra. Är lite uppspelt kan man säga.

Inga kommentarer: