måndag, augusti 7

Har påbörjat Projekt Utrensning här hemma. När vi kom hem igår kände både jag och Andreas för det första "fan vad litet det känns" och för det andra, och jobbigaste, "fan vad grejer vi har". Jag ville spontant bara slänga ut hälften på innergården och bränna upp det, men det hade väl varken varit speciellt konstruktivt eller praktiskt så nu blir det lite varje dag tills det går att stänga garderober och lådor utan att behöva bruka våld och hallen går att ta sig igenom utan djungelskillz. Igår gick jag ner med tidningar och sopor och idag har jag fyllt en Sellpy-påse och två stora kassar med gamla noppiga grejer som inte går att vare sig sälja eller skänka. Alltså vi pratar trosor jag köpte i Los Angeles 2010 som är så små så små så små så jag inte kan FÖRSTÅ hur dom har överlevt rensningarna dom senaste tio åren et al. Har också städat en av Ellens lekstationer och vikt lite tvätt. Nu går det att stänga två garderober och en tredje är numera halvtom. Imorgon blir det sängkläder och handdukar och barnkläder (igen) som ska rensas.

3 kommentarer:

motvalls sa...

Funderar på att själv testa Sellpy. Har du provat tidigare? Funkar det bra? Är det värt det?

Linn sa...

Jag har skickat via Sellpy förut och gör det nu igen men mest för att jag är för lat för att åka till nåt bortskänkningsställe. Det var faktiskt rätt värdelöst när jag sålde genom dom. Dom tar en jättestor andel av försäljningen och för varje plagg du skickar in som dom bedömer inte är säljbart drar dom 5 kronor på total vinst. Jag har för mig att jag skickade kanske 35 plagg och fick väl totalt kanske 100 spänn tillbaka. Samtidigt sålde jag lite grejer på tradera på egen hand och fick in 2000 kronor på kanske 15 plagg. Om en har lite ork så rekommenderar jag verkligen att sälja snygga grejer själv, men är en lat och vill ha grejer upphämtat är det bra. Om det nu är ett svar?

motvalls sa...

Tack! Antar att man bara ska skicka sånt som verkligen är i fint skick då. Timpenningen på att greja med Traderaannonser själv är ju inte så hög men kan kanske vara värt det för vissa saker tänker jag. Har testat lite men det var längesen nu. Köper dock mkt där.