söndag, augusti 27

Jaha, det var den helgen. I fredags köpte jag Allt Som Är Gott på Cajsa Warg och hade lite dåligt samvete över att det gick på typ lika mycket som att äta trerätters på restaurang men så här söndagkväll kan jag säga att den maten har varit vår middag-frukost-lunch-middag-frukost-lunch fredag lördag söndag med nåt tillägg av typ pasta från skafferiet och basfrukostgrejer från kylskåpet. Varenda grej är uppäten och njuten av och helt plötsligt känns det inte alls speciellt dyrt. Förmodligen till och med billigare än när vi köper grejer till en sak i taget varje vanlig helg och sen har en massa halvätna grejer kvar i kylen come söndag. Läste att Lotta Lundgren sa i en intervju att det finns undersökningar som visar att småhandlande är mer ekonomiskt än storhandlande pga att en tenderar att köpa det som behövs och äta upp det en köpt vid småhandling och slänga onödigt mycket vid storhandling. Har ingen källa eller aning om ifall det är sant men kan skriva under på att riktigt goda råvaror iallafall triggar min kreativitet för att minska svinn/få äta upp varenda smula.

Jag har ingen aning om vad vi gjorde igår för mitt minne är SÅ JÄVLA DÅLIGT just nu. Ihop med funktionaliteten i övriga hjärnan I might add. Jo, vi var ute i Sköndal och kollade vad som hade hänt med huset ("huset"). Det är en gjuten platta nu men det är ju över ett år tills vi får flytta in såatteh ja det lär väl inte hända så mycket mer på ett tag. Sen köpte vi blöjor på Hemköp där för att känna på hoodsen (samt behövde blöjor obv) och åkte hem. Jag hängde upp tyg med klädnypor och lade ut ett överkast på golvet i hallen för att se lite rumsligheten i planen jag (vi) har där och ba vad tror du? Visst blir det bra? till Andreas och möttes av tystnad och sen ett det ligger ett överkast på golvet.... Hur den mannen kan vara kreativ chef och ha noll procent inlevelseförmåga är ett jävligt stort mysterium. Ba det är EXAKT samma färg som mattan vi har valt och det är vikt EXAKT lika stort som mattan och gardinerna sitter EXAKT där dom ska. HUR KAN HAN INTE SE?! Trodde verkligen att han skojade men nä. Han ba Det. Är. Ett. Överkast. På. Golvet. som en himla robot. Tycker det hade varit en rimligare reaktion när jag idag ställde upp vårt tvättställ som matbord i vardagsrummet för att kolla om vi kan vrida det nya bordet (Andypants hade skruvat isär det gamla medan jag sov) och ba KOLLANURÅ DET BLIR TOPPEN! Men det var tydligen enklare att förstå. *förvånad smiley*

Ellens svinkoppor är nu bara röda fläckar typ som ärr och jag är SVINTRÖTT och har ont i huvudet och vill typ bara sova sova sova sova. Kul att veckan då bjuder på bokslut, revisionsuppstart, förberedelse av nya webben, barnmorskebesök och ultraljud. Det sista ska bli kul men gawd alltså resten. Pappa kommer iofs imorgon så då får vi ju lite hjälp där men.

1 kommentar:

minahistorier sa...

håller med om småhandlande! handlar nästan varje dag vad jag är sugen på att äta till middag och kombinerar med grönsaker från odlingslott eller balkong, det är det bästa sättet. annars blir det alltid nåt konstigt som jag inte äter upp och får slänga till sist...

och vad spännande med huset! det är en konst att kunna se framför sig hur något ska bli.