onsdag, augusti 16

En bättre dag

Imorse klockan nio var jag på samtalsmottagningen på SöS på läkarbesök för förlossningsplanering aka kejsarsnittsbeslut. Jag fick träffa en helt briljant överläkare som ba jag kommer planera in ett kejsarsnitt för dig och om du ångrar dig så hör du bara av dig. Hon var så himla inkännande och tydlig och bra och jag kände mig så himla sedd och lyssnad på och respekterad och jamen allting som alla skräckhistorier säger tvärtemot. Vi kommer få ett snitt, det är bokat och även om jag har "vetat"-vetat att det skulle gå bra så är det så himla skönt att det inte bara gick bra som i blev som vi vill men gick bra som i att mötet i sig var fint och bra. Nu kan jag fokusera på att eh ställa in mig på snitt typ? Läsa på lite hur det går till. Kolla nån film på SöS hemsida (läkarrekommendation). Längta efter att få pussa mjuka bebisläppar. Jag grät bara pyttepyttelite under mötet och nästan bara pyttelite när jag pratade med Andreas efteråt (han var hemma med Skrällen).

Andra bra saker: köpte lunch enligt Allt Som Är Gott-principen (mozzarella, honungstomater, avokado, nybakt bröd, hallon, bigaråer och plommon) samt göttefika tills ikväll. Andreas tyckte jag skulle gå och köpa nåt jävligt dyrt för att belöna mig, men jag nöjde mig med en jävligt dyr lunch.

Och! OCH OCH OCH! Vi intervjuade en person för mitt vikariat i torsdags och hen kändes som en så himla bra fit för oss och idag sa hen ja till tjänsten. Jag är så himla glad!

3 kommentarer:

LoHe sa...

Så skönt att med bra snitt-möte! Måste vara en enorm lättnad att inte behöva oroa sig för (att behöva fajtas för) det!

Lisa sa...

Åh, vården när den är som bäst alltså! Blir nästan tårögd, pga erfarenheter både av motsatsen och när man sedan tvärtemot ens egna förväntingar blir lynnsad på och respekterad utan att behöva fightas.
Mitt snitt var en drömförlossning, hoppas du får en lika fantastisk upplevelse!

roth phallyka sa...

pga erfarenheter både av motsatsen och när man sedan tvärtemot ens egna förväntingar blir lynnsad på och respekterad utan att behöva fightas.


เย็ดสาว