måndag, augusti 7

Ah just det, vecka 30

Är ju trettio veckor gravid idag. Firade genom att besöka vår fantastiska barnmorska. Lyssnade på kloppeti-kloppeti-kloppet och fick a-ok-stämpel på alla prover. Har möte med doktor på samtalsenheten nästa onsdag (kombo prata om Ellens förlossning och påbörja förlossningsplanen (som går ut på att dom ska boka snitt) gissar jag och sen har vi ett tillväxtultraljud två veckor efter det tror jag. Det är klockan nio fjärde dagen av Ellens inskolning och alltså jag borde nog kanske boka om tiden för jag gissar att lämna tidigt kanske inte direkt står på agendan redan dag 4 för nån inblandad och vi vill såklart se Nya Bebin bägge två.

Annars mår jag bra. Bebin är sprattlig och reagerar precis som Ellen gjorde på Andreas röst och flyttar sig i magen för att kunna buffa på hans mun. Magen är en kurva över normalläge sen här gången och barnmorskan spår en något större bebis än Skrällen. För mig spelar det ingen roll alls så länge som den mår bra där inne.

Inga kommentarer: