måndag, maj 16

När barnet är billigt

Nu har hon skrikit i två timmar och jag är villig att göra en Moses och lägga'na i vassen. Det är ju synd om henne pga obviously ej nöjd med livet, men fy fan vad jobbigt det är när dom skriker hysteriskt och ingenting hjälper mer än max fem minuter åt gången. Och ja, jag vet, återkom när/om hon får kolik osv, men det här är fan jobbigt också. För oss är det det. Nu står Andreas och dansar med henne i hallen och jag fick gå in på toaletten och stänga dörren och sätta på vattenkranen för att få några minuters tystnad. Känner mig mentalt utmattad och i stort behov av att vuxenprata med min man och göra nånting som inte blir avbrutet av ett skrik eller pip eller bara att ha koll.

4 kommentarer:

Den där om Jenny sa...

Måste bita mig lite i fingrarna för att inte komma med oombedda tips här. Så: hojta om du vill ha tips! Skrikande bebisar är svinjobbigt, kolik eller inte. ❤️❤️❤️

egoistiska egon sa...

Jag tänkte skriva precis som Jenny. Skrikande barn ÄR jobbigt, oavsett längd. Själv gick jag in i sovrummet och grät ner i kudden när K försökte trösta Frans. Något jag inte visste var att alla barn har ont i magen den första tiden. Så, oombedd information - varsågod. Och KRAM.

Hanna sa...

Det är HEMSKT när den person man ägnar 99,9% av sin tid och uppmärksamhet på att hålla nöjd är sådär ledsen. För mig hjälpte det massor att tänka på att gråt är helande, läkande. När tarmar ska börja funka, världen är stor och läskig med många ljud och bilder, kanske man behöver få gråta ut ordentligt. Och det enda man som förälder kan göra är att hålla nära, försöka trösta. Kram!

Mirijam sa...

Bra råd från de andra, PLUS: man får ha både öronproppar och hörselkåpor. Helt ok!