söndag, mars 29

Imorgon bitti (inatt) åker jag till arlanda för att flyga ner till Borås för ett möte 8.30-11.00 och sen flyga hem igen. Jag måste gå upp ungefär klockan fyra och det känns ju som en perfekt start på min absoluta hatvecka på året. Jag kan till hundra procent förstå varför den här veckan är den veckan när flest människor väljer att avsluta sina liv för den lilla jävla timman kan tippa vem som helst över kanten. Hatar verkligen tidsomställningen till sommartid. Jaha, annars då? I fredags var jag på Grand Escalier och käkade med Stina. Det kändes som att vara på zoo ungefär och maten var så himla ospeciell, men servicen fkn perfekt. Det bästa, förutom sällskapet, var att vi fick varmt, nybakat bröd med vispat smör innan maten och förrätten var faktiskt också jättegod, men det hängmörade köttet för två? Njet. Beställ ej. Efteråt gick vi till den där baren bredvid Rigoletto för jag fick stureplanspanik och ville vara bland vuxna och i en miljö där musiken är på pratnivå. Vi drack två drinkar och jag pratade om drömboenden, lån och testamenten. Älskar att vara vuxen, på allvar.

Igår var jag hemma och sen käkade jag middag med Nellie i Hornhuset (god mat, men sjukt mycket mat för att vara tapas) och sen hade mitt jobb nån form av event på Laika en trappa upp så jag gick dit och drack öl och hängde med Stina och sen smet vi hem vid tio med en påse chips, en bytta glass och lite lösgodis och tittade på Tammy på hyrteve.

Idag vaknade jag tonårssent, hängde runt lite hemma och drog sen till Nellie en sväng och målade naglarna och drack kaffe. Vid halv fem drog jag hem för att ta hand om svensexehelgsmannen och nu ska vi snart käka. Har ni haft det bra?

Inga kommentarer: