torsdag, juli 24

Jag har semester och det är fanimig alldeles ljuvligt. För en liten vecka har jag bestämt mig för att få slippa allt jobbigt och bara försöka ha kul och gilla livet. Det kanske inte är så svårt när man får åka båt till en bästis nya ställe i Göteborgs skärgård och sitta på fortfarande solvarma klippor och kolla på solnedgången och morgonbada och få somna bredvid den bästa personen jag vet. Det kanske inte är så svårt när man blir bjuden på göttelunch mitt bland havren och kronhjortar på skånes böljande fält. Det kanske inte är så svårt när vi har bokat in oss på värdshus och gästgiverier i ett nästan skämtsamt pittoreskt skåne och får äta helt magiskt god mat och sitta uppe och dricka sprit och leka med jukeboxen halva natten och sen gå och lägga sig i världens skönaste säng. Det kanske inte är så svårt när Sverige livear medelhavet. Men det är fan jävligt svårt ändå, men jag försöker och det går faktiskt rätt bra.

Inga kommentarer: