tisdag, september 27

Tiggarögonen på (tänk rådjursLeila)

Om en liten vecka eller så eller ja, nästa helg ska jag och ett gäng kompisar ha helghäng. Men våra planer har liksom sabbats lite av olika anledningar och nu står vi här med fem lägenheter i Stockholm, men inget lantligt som vi hade tänkt från början. Är det möjligtvis kanske nån av er som vet/vill hyra ut en stuga med fem bäddar till mig nästa helg? Vi kan väl säga att restiden kanske inte ska överstiga 2,5 timmar eller så. Om du nu känner att ja, jag har ju en stuga, men den där Linn, hon verkar lite skum så kan jag maila över ett gäng referenser och betala i förskott. Dessutom kommer jag vara dig evigt tacksam.

7 kommentarer:

Jojjo sa...

Vad har ni för krav på stugan och vad får det kosta? Jag jobbar bland annat med uthyrning av stugor på landet (allt inom 2,5 timme från sthlm) och har ett gäng i mitt nätverk, med olika prisklasser och standard. Finns t.ex. jättemysiga bo på lantgård om man vill det, eller nya lyxiga stugor som inte heller kostar så mycket.

Linn sa...

Gulle dig!

Ja, vad har vi för krav? JAg vet faktiskt inte. Den får gärna ligga vid vattnet för det är mysigt. Sen får den gärna ha toalett, men det är nog inget måste och den ska rymma fem pers. Och prismässigt gärna så bra så möjligt såklart! Har du nån hemsida vi kan kolla på?

Jojjo sa...

Alltså skulle jag ha åkt själv skulle jag ha åkt till Rensbo stugor mellan Avesta/Hedemora - kolla deras stugor på http://www.rensbo.se/HyrStugor.htm - mailar dig mina kontaktuppgifter, de brukar kunna hyra ut dem för en natt eller två om de har ledigt till bra pris.

Linn sa...

Men åh! Tack så hemskt mycket! Jag har mailat länken till dom andra.

En annan Lisa sa...

Börjar osökt tänka på en annan favoritbloggare Onekligen-Lisa, som verkar ha världens finaste torp. Kanske värt att höra med henne?

Josefine sa...

Hade Mellbystrand inte legat i Mellbystrand hade du kunnat låna vår stuga vid havet.

Linn sa...

Lisa: Ja, det har du rätt i. Men nu är det kanske lite väl kort tidsfrist tänker jag. Men tack för tipset!

Josefine: Åh! Akta så jag inte tar dig på orden. Gud vad mysigt det låter!