torsdag, september 29

Men bete dig för fan!

Kan alla socialt inkompetenta jag säger bara vad jag tycker-människor bara gå och, jag vet inte, låsa in sig nånstans? Det är ingen jävla rättighet att framföra sina åsikter om precis allting precis hela tiden. Generellt finns det en tumregel: om du inte har nåt snällt att säga, don't say it at all. Konstruktiv kritik funkar från/till chef, partner eller bra vänner och även då bara vid vissa tillfällen. En åsikt om nåt är okej i sakfrågediskussioner, inte vid personfrågor. Alla med? Bra.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Har någon sagt något dumt om din fantastiska nya hårfärg?

Linn sa...

Nejnejnej, gud nej. Det är idel hyllningar. Det är inget som har hänt mig alls idag. Bara rent allmänt liksom.

Camilla sa...

Hear hear! Kunde inte hålla med mer! Alla dessa sanningssägare, man blir galen på dem. Om jag frågar rakt ut "vad tycker du?", då får jag ju tåla svaret också. Men frågar jag inte, vill jag inte höra. Punkt slut. Är det så jäkla svårt att fatta? Hur roligt tycker de själva att det är att få oombedda (negativa) kommentarer? Kan man ju undra.

Kerstin sa...

Ok, bra, jag håller med btw, bra skrivet!

Linn sa...

Camilla: precis!

Kerstin: Tack!