tisdag, januari 21

Fattigveckan

Så gick det en helg och jag var i Lidköping hos mapa med Andreas och min syrra och hennes kille och det är cirka 100% trevligare när nån av pojkvännerna är med eftersom alla då helt plötsligt skärper till sig och liksom har mysigt. Vi hann fika med Sara och hennes familj och om man inte är sugen på ungar innan så blir man det där. Deras lilla tvååriga troll klättrade upp med nappen och snuttefilten i mitt knä och satt där och klappade på min arm i en halvtimma medan vi andra pratade. Jag typ dog av gull. Sen tog vi tidiga tåget hem till Stockholm i söndags och jag ÄLSKAR blå tåget. Om ni ska sthlm-gbg eller the other way around så rekommenderar jag skarpt att ni åker det. Första klass är bara 40 spänn dyrare än vanliga och priserna är fixed och därmed samma jämt jämt jämt OCH det är fri frukt och så mycket benutrymme att jag förmodligen skulle kunna klämt in en häst mellan mig och sätet framför. Den här veckan är på sparlåga. Igår morotssoppan med philadelphiaost med knaprigt bacon och timjan samt danskt rågbröd. Idag tidigare gjord samt infryst vegetarisk chili med quesadillas, sallad, silverlök+koriander och gräddfil. Imorgon blir jag bjuden på middag av Lisa och på torsdag vet jag inte, men jag tänker billigt. På fredag ska vi gå ut och dricka sprit och äta middag och debatterar just nu om vilket ställe vi ska gå till. Jag tänker Lydmar eller Vassa Eggen pga GOTT, men det är ju tyvärr också DYRT. Time will tell osv.

Inga kommentarer: