måndag, december 10

You're supposed to be supportive, damn it!

Om man är mamma och ens äldsta dotter (eller son) ringer hem och är ledsen/arg över att ha blivit trampad på så får man inte säga ibland kan det ju vara så att man överreagerar litegrann som svar. Man får inte det för man ska lyssna på sin unge och förstå när det är gnäll och när det är på riktigt och inte det är bara att... Det är inte bara att jävla nånting. Måste fundera ett tag på om jag ska ta tag i det här eller lägga det i not worth it-högen. HATAR att känna mig förminskad. Det är min värsta känsla faktiskt.

Ni där ute som är såna som inte tar tag i konflikter/er själva på grund av "jobbigt" eller "vågar inte", fuck you. Det sårar mer att vara fejksnäll än att vara rak. Och man kan vara rak på ett snällt sätt. Det är inget motsatsförhållande.

3 kommentarer:

tearsandpearls sa...

Håller med! Det är det värsta jag vet när man inte kan vara rak och ärlig mot mej! kram på dej!!

Sofie sa...

exakt så! fan för fejksnällt, det blir bara skit i längden ändå. och jag håller med om det andra med. hatar att höra "det är bara att bita ihop". tack för inget liksom.

Lisa sa...

Åh. Bara så. Du är så bra.