torsdag, december 20

När jag kom hem från stan förut satt mamma och pappa vid köksbordet och skrev julkort och skrattade så mycket så mamma skrev fel på 90 av alla kort

Idag började vi inte skrika på varandra förrän efter lite mer än en timma. Det är nån form av rekord tror jag. Jag satt vid köksbordet och mamma stod vid diskbänken och så bråkade vi lite om vem det är som bestämmer när någon är kränkt. Eller bråkade och bråkade, vi diskuterade lite högljutt. Jag tycker att jag vann eftersom jag helt klart hade rätt. Samt använde den mycket osköna DET HÄR ÄR EN JÄVLA ICKE-DISKUSSION! när jag tyckte att hon hade för mycket fel. Då ringde min moster på dörren och liksom räddade upp situationen och sen kom moster 2 och så hade vi tjäjfäst i köket och planerade maten inför jul. Sen bestämde mamma att vi skulle klä granen. Det gick till så här: jag hängde upp cirka tio kulor och ba nu har jag tröttnat, din tur! och lade mig i soffan. Sen låg jag där och hetsade henne till att hänga upp allting vi äger i pyntväg och ba GUUUD MAMMA DEN BLIR SÅ TACKY! KOLLA BLINGET! Pappa gjorde grimaser och ville ha i "nåt rött". Vi ba nej, nu har vi en silvrig glittergran och hör sen. Åh, just det ja. Mamma "tog en paus" och gick och lade sig ovanpå pappa i soffan en stund och han ba här kommer den dagliga attacken. 

När jag blir stor vill jag ha det som mina föräldrar har det. Det är rena jävla medicinen att vara här hemma och skrota.