tisdag, december 11

Memory lane

Idag för fjorton år sen blev jag ihop med min första kille. Vi hade ledigt från skolan på grund av att alla lantungar hade blivit insnöade och vi var väl en sådär fem stycken som gick hem till mig för att se på film istället för att läsa i biblioteket eller vad nu skolan föreslog.

Vi satt i hörnet på hörnsoffan och kollade på Ace Ventura eller The Rock eller Titanic eller nån inspelad gammal bondfilm för det var dom filmerna vi hade hemma och efter ett tag låtsades jag att jag frös och vi gjorde hela handen under filten långsamt närma sig-grejen. Så jävla gulligt så här i efterhand. Så jävla mycket kaos i kroppen då.

Vi gick till nya McDonalds i snö upp till låren och jag har ingen aning om vad vi åt men på vägen tillbaka lekte vi snöbollskrig och han knuffade ner mig i en snödriva och kysste mig tills jag trodde att hjärtat skulle hoppa ur halsgropen.

Vi höll vanthand dom sista tvåhundra meterna hem fast dom andra visslade och skrattade.

Det var fint att få en sån första.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar att min första varit lika fin. Hyser bara äckel-känslor inför min första kille. Enda fördelen med honom var att jag lärde mig vilken sorts killar man ska undvika... Usch blä och tvi!

// Lufthamn

Linn sa...

Det låter inget vidare. Å andra sidan har du ju en finfin man nu så det blev ju okej i slutändan.

Jessica sa...

Fint skrivet! Och fint att få en sån första!