tisdag, december 18

Bloggen bestämmer

Så jag har sett färdigt på Homeland nu. Spoil away. Närå. Men kanske nån som vill diskutera det här med mig lite grann iallafall? Om slutet och så? 

Nu vill jag se på nåt annat. Ni har ju tidigare varit o-er-hört bra på att tipsa här på bloggen och jag har kvar era tips i ett excelblad (ja, jag gjorde're) men jag vill gärna höra vad jag ska kolla på i jul? Just nu lutar det åt att börja på The Wire alternativt Downton Abbey, men jag är öppen för förslag.

(Serier jag har sett: SoA, Dexter, Californication, Entourage, Glee, Ugly Betty, Sherlock Holnmes, Hart of Dixie, Blue Mountain State, Breaking Bad (som var asdåligt btw), Parenthood, Girls, New Girl, Modern Family och Suits. Säkert nåt mer också.)

16 kommentarer:

Kerstin sa...

Downton Abbey for sure! Perfekt till julen (glöm inte julspecialen), vackert, många bra karaktärer och skådisar. Värt att se bara för Maggie Smith om inte annat.

minahistorier sa...

kolla på Flash Forward! tyvärr finns bara en säsong men den är oerhört spännande!

Louise sa...

Hung är en rolig, smått konstig men bra serie. Finns tre säsonger hittills.

Anonym sa...


Såg ett halvt avsnitt av den där jäkla hypade The wire. Dog av tristess.

Mitt tips är Battlestar Galactica. Så jävla nerdigt och jag var sjukt anti innan jag började kolla men alltså. Bra grej.

/I

Sofie sa...

Mad Men!

Den där Andreas sa...

The Wire så klart! Den kommer att ta dig några avsnitt att komma in i men sedan är du fast. Jag fick de tre första säsongerna i julklapp för ett antal år sedan. Det ledde till maratontittande och sen direkt upp på nät för att beställa de följande två säsongerna.

Johanna sa...

Revenge och Sopranos!

Filip sa...

The Wire eller Sopranos hör till allmänbildningen! Och har du verkligen sett klart hela Breaking Bad? Omöjligt att inte gilla! Ser fram emot att diskutera den spännande avslutningen under julen...

Anna sa...

Coupling! så jäklar bra.

Anna sa...

Gällande coupling - säsong 1 och 2 var hur bra och kul som helst. Säsong 3 - sådär (en av huvudpersonerna slutade).
Jag förstår liksom inte varför inte ALLA har sett detta.
Kanske blev för få säsonger???

(eller så är det bara min humor...som vänner lite, fast inte i USA - och inte så moraliskt, och engelskt och skitkul).

Annika sa...

Vi pratade just om hur mkt breaking bad sög. True blood är ju en fin serie. Modern family liksaså om man gllar sånt. andra blir ju galna i House..men jag vet inte ja...Ja också Greys naturligtvis. Inte 50 shadesvarianten.

Pippigull sa...

Parks and rekreation och cougar Town. Båda lite som modern family - underbara!

jj sa...

Parks and recreation tycker jag! Hörs snart vännen..x

Linn sa...

TACK ALLA! Loves you!

Limpy sa...

Är lite nyfiken på vad du skulle tycka om Shameless US.

Linn sa...

Ska kolla upp genast! Tack för tips!