måndag, december 31

Gott Nytt År!

Jag gör också en sån där lista som alla andra gör. Det är kul att kolla tillbaka på.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Låg med internetdejt for fun. Var med på styrelsemöten.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Här hittar ni dom. Jag köpte bara ekologiska mejeriprodukter och slängde in bonusen nästan enbart ekologiskt kött. Jag slarvade inte med hudprodukterna och min hy lovez me for it. Jag kollade på fler bra teveserier, hittade mitt jobbjag, köpte ny soffa, var ganska snäll och skrattade mycket när jag skrattade.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
Ja, men dom ska vi sätta ikväll så det får jag prata om imorgon.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Too many to count. Nä, men jag är ju i åldern nu när barnen bara flödar.

5. Dog någon som stod dig nära?
Nej, thank god! Och inte 2013 heller om jag får bestämma.

6. Vilka länder besökte du?
Finland (Helsingfors/Åland), England (London), Spanien (Gran Canaria)

7. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ett liv. Nä, men 2012 har liksom försvunnit in i nån jävla dimma av jobb och mamma och jobb och mamma och det blev liksom inte så himla mycket tid över för mig i allt det.

8. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför?
Eftersom jag inte minns datum så gissar jag på inget? Eller ja, min födelsedag, midsommar, nyår, julafton. Eller stryk min födelsedag förresten. Kommer inte ihåg vad jag gjorde då utan att anstränga mig.

9. Vad var din största framgång 2012?
Att jag bytte jobb och gjorde det nya så himla bra. Att jag har lärt mig vara snällare mot mig själv.

10. Vad är du mest nöjd med?
Egentligen är det jobbrelaterat, men privat så är det att jag började på riktigt gilla mig själv.

11. Största misstaget?
Jag vet inte riktigt. Allt? Inget?

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom nån förkylning så nej. 2013 får gärna anamma den trenden.

13. Bästa köpet?
Min soffa. Lätt. Så himla skönt att slippa ligga som en ostbåge i soffan och behöva använda hjälpmedel för att resa sig. Samt gött att man numer får plats fler än en.

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar. Annars resor. Jag tror att jag har lagt ungefär 40 000 på resor under 2012. Det är HELT sjukt.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor med saker. Men att mammas behandling går bättre än vi nånsin kunnat tro toppar allting, såklart.

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2012?
Ingen aning. Jag började lyssna på country, det kommer jag komma ihåg.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket ledsnare. Det har varit ett jävligt jobbigt år.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt med mina kompisar. Inte isolerat mig så himla mycket. Tränat.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat, egentligen, men hur jag än vrider på det hade jag inte kunnat jobba mindre under det här året. Får se till att 2013 inte alls följer i detta årets fotspår där.

20. Hur tillbringade du julen?
Hos mina föräldrar. Jag har legat i nån form av soffa ungefär 80% av tiden och kollat på Downton Abbey eller läst eller ja, kollat på Downton Abbey. Det har varit fantastiskt.

21. Hur många one night stands?
Tre? Tror jag.

22. Hur många har du nobbat?
Face to face, två. På internetz, countless.

23. Favoritprogram på TV?
Jag kollar nästan inte på teve längre, men nåt på TLC?

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte, det är bara destruktivt. Så nej.

25. Bästa boken du läste i år?
R.J Palacios Wonder. Varenda människa borde läsa den boken för att få lite perspektiv, tycker jag.

Inga kommentarer: