fredag, december 21

Så fint så jag grinade lite nyss

Imorse åkte jag till min kompis och hängde lite med henne och hennes fantastiska ungar. Gud, jag älskar barn. Sen åkte jag hem lite genomfrusen och åt skinkmacka med söt och stark senap och läste i ett kokbokslexikon från 1956, tände lite ljus och en brasa och stängde in mig i ett soffhörn under massa kuddar och en filt. Sen kom mamma hem och frågade om jag ville ha nåt varmt att dricka och gjorde varm saft och vad för sorts kopp vill du ha, älskling?-gullade mig. Nu är pappa hemma också, granen är tänd och vi lyssnar på lite gammal jazzsoulgrej från förr och pappa sjunger med och mamma fnittrar och det är bara så jävla fint allting. Dom där två som gjorde mig en gång i tiden, jag älskar dom till bitar.

1 kommentar:

elsa sa...

God jul! Det kommer bli en fin en tror jag.