onsdag, februari 22

Min familj

Nackdelen med att jobba är helt klart att resten av familjen får ligga kvar i sängen när jag måste gå upp. Ja, barnet sover fortfarande ofta till typ åtta-ish (tack högre makter om ni finns) så många mornar blir som idag när jag inte kan morgongosa utan måste gå direkt in i duschen. Alltså det värker i hjärtat av gull när jag kommer in i sovrummet och ser lillsnarkarn och storsnarkarn ligga ansikte mot ansikte på samma kudde, under samma täcke, med armarna om varandra i kors. Ellen sover med Andreas nämligen. Och med med menar jag väl egentligen typ på eftersom hon smackar upp sitt huvud så nära ens eget så kinden liksom trycks åt sidan och sen knölar hon ner resten av kroppen som en liten klisterlapp med fötterna rakt in i magen. Jag tycker det är skitmysigt i typ tre minuter och sen ba uuuuuh ta bort henne! så nu har hon lärt sig att bara rulla till pappa direkt istället. Andreas å sin sida ÄLSKAR att sova nära och vaknar typ inte av nånting så det är lite av en win-win där alla sover. Det är bara på morgonen jag är lite avis för alltså halvsvettig bebisnacke? Kanske lite som luktknark?