måndag, juni 30

Semestertips i Skåne sökes

Igår tog vi tag i semesterplanerna och gjorde en lös plan som går ut på att vi ska vara med pappa i Värmland och Lidköping i en vecka. Det ska bli jättemysigt och mest mysigt för att pappa verkade bli så glad när vi bestämde det. Sen ska jag jobba en vecka emellan och ha två veckor till efter det. Det var dom två veckorna vi försökte lägga upp igår och efter lite dividerande kom vi fram till att vi ska göra Skåne/Danmark ett par dagar. Vi har bokat ett hotell typ nånstans vid Simrishamn två nätter och en natt i Köpenhamn och sen är vi (jag) sugna på att åka från Köpenhamn till Louisiana och då behöver vi nånstans att bo antingen i Danmark eller nånstans i närheten av Helsingborg. Ni brukar ju besitta en hel massa tips och kunskap när det gäller det mesta så jag frågar er: Är det nån som har nåt bra tips på boende max en timmas bilkörning från Helsingborg, ej söderut? While you're at it så är ni också välkomna att tipsa om saker att se i Skåne/runt Österlen. Och ja, Mirijam om ni är hemma tänkte vi sno till oss lite kaffe.

6 kommentarer:

dendaromjenny sa...

Kolla! Jag kom in på din blogg - den är idag inte klassad som adult material av min arbetsplats.

Om ni tar er förbi Malmö - missa INTE Bastard! http://www.bastardrestaurant.se/

Eelena Blomkvist sa...

Hej! Eelena heter jag, vi följer varandra på Instagram. Jag är uppväxt i Simrishamn med omnejd så om du är intresserad av att veta något speciellt om lunch, stränder, butiker etc kan du dra ett mail till mig.

4everfine sa...

Vitemölla!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Vitem%C3%B6lla
Ät lunch på badhotellet.

Sparkling sa...

Några mäktiga skånska naturupplevelser: Kullaberg. Kåseberga. Brösarps backar. Forsakar.

Mirijam sa...

MEN JA! Välkomna!

Linn sa...

jenny: yey! äntligen är jag rumsren! Och tack för tips!

Eelena: mailar dig snart!

4everfine: vi kollade på att bo där faktiskt! Det var bara lite dyrt och vi hittade ett annat gästgiveri precis i närheten som också verkade fint, men ska absolut åka förbi och kolla!

Sparkling: TACK! *skriver upp på to-do-listan*

Mirijam: MEN TACK!