måndag, juni 30

Nä, okej vi ångrade oss. Först ville jag ångra allt och åka på solcharter en vecka men sen sansade vi oss och gjorde om vår tripp till att enbart vara i Sverige istället. Vi lade till en övernattning på väg till Skåne och bytte ut Köpenhamn mot Blekinge. Jag är nämligen lite fundersam kring Blekinges existens för jag hsr aldrig varit där och heller aldrig träffat nån från Blekinge. Tror därför Blekinge är en marknadsföringskupp, typ som Lidls Dill fast lite större. Vi ska iallafall åka följande på semestern för er som vill ha lite tråkig info:

Rond (vecka) ett: Stockholm-Karlstad-Sunne-random ställen i Värmland-Lidköping-Stockholm

Jobba jobba jo-obba! (Andreas åker på mancave weekend i djupaste norrland, jag jobbar och åker till pappa)

Rond (vecka) två-tre: Stockholm -Lidköping - Trollhättan - Göteborgs skärgård - Hotell Köpmansgården i Höganäs - Hammenhögs gästgivaregård på/i Österlen nånstans - Guö Värdshus utanför Karlshamn - oklart. Det lutar mot Markaryd och sen oklart men vi får se lite där. Kanske blir det ett stopp till på vägen till Stockholm. Kanske blir det Lidköping och lämna tillbaka bilen direkt. Man får se lite där.

8 kommentarer:

Emma sa...

Om du väl åker till Blekinge kan du ju inte åka till KARLSHAMN! Karlskrona ska det va. Helst skärgården då.

minahistorier sa...

Blekinge är jättefint! Kan rekommendera Glassbåten i Karlshamn, plus att ni måste dricka lokal öl från Brygghus 19!

egoistiska egon sa...

Åh Guö Värdshus ligger nära den ö (Tjärö) vi brukar vara på varje år med sswc.

Linn sa...

Emma: hahah! Okej, kul att min geografikunskap ligger på nivån att jag på riktigt trodde att jag blev tillrättavisad för att Karlshamn inte ligger i Blekinge och ba oj vad det var känsligt då. Sen fattade jag. Jag lovar att åka till Karlskrona också, kej?

Minahistorier: Åh, tack för tips!

Egon: menåh! Där ser det ju alltid superfint ut på era bilder ju. Yey!

Anonym sa...

Vi har ju Hasslö (Blekinge) för uthyrning om man är intresserad!

Louise Hell

Anonym sa...

Btw, på tal om Blekingetips och Karlshamn: Vägga! Jättemysig enkel och prisvärd fiskrestaurang! Annars är set inte mycket att hänga i julgranen där, bättre med Hasslö!

Louise

Linn sa...

Va? Har ni? Det var ju sannerligen intressant information. Nu har vi nog redan bokat den här semestern, men jag ska absolut komma ihåg det! Tack för tipset också!

Frida sa...

Jag håller med Emma ovan, det är Karlskrona du ska besöka! ;-) Jag åker dit imorgon.
Eller alltså, stan är kanske inte svinkul, men där är fint på sommaren!
/ åttiotalist som är uppvuxen där, men nu utflyttad