söndag, juni 8

Idag har jag blivit beordrad att ligga i soffan hela dagen och TA DET LUGNT, SA JAG! Det är skitsvårt att inte hålla på och pilla med nåt och bara liksom ligga still och jag har självanalyserat anledningen och kommit fram till att det är mycket liksom slut nu. Mamma, obviously, men också mina mål eller drömmar eller så. Så många singelår där jag liksom drömde om kaffe på sängen en famn att krypa in i frukostar i köket stora fönster i vardagsrummet ett gemensamt hem gemensamt liv. Och så nu, jag har allt det där. Och i tomheten och alla minnen och oron och allt som har pågått under de senaste åren så har liksom målen, drömmarna, varit en hållhake eller nåt att fokusera på och nu har jag liksom inte nåt direkt att fokusera på. Okej, vi har fortfarande några grejer att göra (bokhylla! sovrummet!) men det är smågrejer. Nästa stora grej är liksom bröllop eller barn och det känns lite tidigt att tänka på det nu och jag är asnöjd med jobbet så där kan jag inte heller ha nån plan. Det är tomt. Äh, jag ramblar här nu men iallafall så ska jag öva på att göra inget och låta huvvet komma ikapp kroppen.

1 kommentar:

Mirijam sa...

Oerhört vettigt att låta huvudet vila! Och din hjärna kommer snart på nya mål, det blir spännande!