lördag, juni 21

Härmed lovar jag...

Igår var det midsommar. Jag var med familjen och somnade innan tolv. Idag gjorde jag ingenting innan klockan två förutom att grina och försöka deala till mig att min kille ska sluta röka genom att lova att bli mindre tjock och otränad. Och med tjock och otränad menar jag inget mer än att det är det jag är just nu och med lova honom menar jag att lova mig själv. Och med det menar jag att jag för utseendets skull couldn't care less, men för min framtida friskhets skull så måste jag börja träna igen. Om jag ska vara gravid nån gång i framtiden så är det inte med ett flås som en väldigt gammal knähund. Jag ska banne mig vara stark och frisk för min skull och för min familjs skull. Jag ska inte lata bort min framtid och min kille ska inte röka bort den. Så på tisdag är det jag som går till gymmet. Jag kommer vara sjukt osugen, sur och supersvag och det är okej för jag ska göra det ändå.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Ja fy fan vad det tar emot när man inte tränat på ett tag och kommer tillbaka till gymmet och är supersvag i alla muskler. Men det roliga med den fasen är i alla fall att märker stor skillnad från gång till gång, alltid nåt.

heja dig!

Josefine sa...

Det låter bra. Det är verkligen skönt att ha lite styrka och energi att börja med. Det blir tungt så in i helvete för rygg och även benen när man är gravid.

M sa...

Du är fantastisk Linn.