onsdag, september 4

Redogörelsen

Igår, över dagen bara, så exploderade hela mitt huvud i en förkylning. Förutom att JAG HATAR ATT VARA FÖRKYLD! så är det ju även första veckan på jobbet, men som tur är får jag jobba hemifrån om jag vill och det vill jag när alternativet är att jag smittar mina kollegor mitt i en av årets viktigaste säljperioder. Så, här sitter jag i soffan med korslagda ben, datorn i knät och resten av alla ytor runt omkring mig fulla av näsdukar (rena), kasse för näsdukar och fruktskal (orena), handsprit (jo, jag spritar mig även i mitt eget hem), ett tomt glas, en skål med bigaråer, en clementin ett gäng vattenmelonklyftor. Och en iPad, ett par tidningar, sex kuddar, två filtar och en hemmagjord skiss på nya hyllorna i sovrummet. Snart ska jag sätta på en chili och låta den puttra tills A kommer hem. Hejrå.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Mmm himla dåligt påfund detta med förkylningar. Blir så slemmigt. Kämpa på!

Linn sa...

Ja fy fan. Och det går aldrig över. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; hellre magsjuk än förkyld.