måndag, september 23

Om inte det är kärlek så vet jag inte

Jag längtar efter A när han går till jobbet. Varje dag, men kanske mer än vanligt på måndagar efter en helg av hela tiden-häng. Hans hand om min. Hans arm om mig. Hans ben mot mitt. Konstant den här närheten som gör mig vimmelkantig måste dra efter andan snurrig. Hans blick när han tittar på mig när jag sitter naken med sömnrufsigt hår i sängen och gråter. Du är världens finaste när jag tycker att jag är världens fulaste. Alla pussar. Alla ord som får finnas fast dom är fula. Alla ord som är allt annat än fula. Jag, som vill ställa mig på gatan och ronjaskrika ut min lycka. Han, som får alla mina svarta skalbaggar i bröstkorgen att försvinna med sin blotta närvaro. Det här är det största jag någonsin upplevt.

14 kommentarer:

Sofie sa...

Åh. ÅH! Så himla härlig läsning och det är så kul att det händer just dig.

Omomigen sa...

Åh, så nära ett internethjärta nu! På riktigt, unnar så mycket.

Eelena sa...

Det är så himla härlig att läsa din blogg just nu för det känns lite som att vi är på samma ställe rent kärlekmässigt. Att läsa det du skriver är att läsa det jag känner. Äntligen känner jag. Äntligen blev jag hittad av honom.

jj sa...

Sa fint! Langtar tills jag far se dig!

Linn sa...

Sofie: Åh vad du är gullig, tack!

Omomigen: <3 <- there I did it! och tack, det värmer!

Eelena: Ja, det är väldigt fint faktiskt. Man vill ju gärna götta i det liksom.

jj: inte långt kvar nu!

emster sa...

SÅ HIMLA FINT! Är så glad för din skull. Precis sådär ska det ju va. Hurra!

nippertippa sa...

Så himla himla fint att jag blir tårögd. Och du är ju så himla himla värd det. <3

Anna sa...

Fantastiskt på alla sätt!

MissParker sa...

Så himla mysigt att läsa!

Johanna sa...

å, å, å!

Annika sa...

Jag blir såååå glad av detta inlägg. Åh kärlek. Så fint.

Linn sa...

JAG DÖR AV HUR GULLIGA NI ÄR! Känner ni tsunamivågen av kärlek jag skickar er väg? va?

Den där Jenny sa...

Så himla fint, Linnsan. Du är så himla värd kärlek!

Den där Jenny sa...

Ångrar vad jag skrev, det kom ut fel. Som att de som inte får kärlek inte är värda det. Menade inte så.