torsdag, september 12

*ogillar förändring*

Okej, kan vi prata lite om hur ful adlibris nya sajt är? Helt fult teckensnitt i kategorierna och dom fyrkantiga prisknapparna? Urk. Vill nu typ inte handla där nu. Eller på bokus och what's up med den nya fula loggan dom har då? VARFÖR FINNS DET INGA FINA BOKSHOPPAR PÅ INTERWEBZ?

Edit: köpte böcker där iallafall eftersom jag för en gångs skull har svenska titlar jag vill läsa. Det vill säga dom här:
Non-Violent Communication, A Language of Life av Marshall B. Rosenberg
Neurorevolutionen av Lone Frank
Kroppspanik: fett, lögner och sjukt onödigt onödig ångest av Julia Skott
Quiet: The Powe of Introverts in a World That Can't Stop Talking av Susan Cain
Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman

Vill även ha Onekligen-Lisas och Johannas nya bok också, men den var visst inte ens släppt än. JAG SOM LÄNGTAR SÅ MYCKET! Älskar Lisas böcker helt orimligt mycket faktiskt.

6 kommentarer:

S.W sa...

Tack för fin kommentar hos mig! Har så pinsamt lätt för att tro på allt han säger och börja tvivla på mig. Alla ord hjälper. Tack. Igen.

Lisa sa...

Amen, puss på dig, ditt gullo! (Och alltså, det SKA gå att köpa den från och med idag, ju? VARFÖR FUNKAR DET INTE?!?! *hetssurfar in och kollar* Aha. Funkar på Bokus, men ej på Adlibris än. Aja.)

I min webbläsare hänger ser för övrigt Adlibris nya sajt helt wacko ut, all text flyter ihop, inget går att läsa.

Synd.

Jessica sa...

"Quiet" är väldigt intressant, om än lite amerikansk emellanåt. Och Lisa & Johannas bok är bra, hurra!

(Kul med bok-inlägg igen btw. Mvh, Nörden)

pippigull sa...

Jag röstar på bokus!!! Personligen har jag alltid handlat på Adlibris tills en kopis som skrivit några böcker inom fack-litteratur berättade attd et är författarna/förlagen själva som står för lager och risker och att hon inte säljer sina böcker på Adlibris som protest...

Annara - bra val av böcker :)

Honey sa...

Jag har gått loss på Adlibris jag vet inte hur många gånger bara den senaste veckan. Jag brukade älska dem, de hade en bra sökning, jag kunde lägga upp en massa fina önskelistor att bara beta av, de var billiga och hyfsat snabba. Nu är de mest kaos. Jag skickade iväg en beställning och insåg att jag skulle få betala med faktura (väljer alltid kort annars), men tänkte att jag gjorde väl fel eftersom sidan var ny. Andra gången läste jag ordentligt och det stod att i nästa steg fick man välja betalmetod, så jag tryckte på bekräftelseknappen och så fick jag omedelbart ett mail om att mitt köp var klart och att jag skulle betala med faktura, vilket också stod på hemsidan. Vad jag lärt mig i efterhand är att om man scrollar ned (eller åt sidan, beroende på browser) så kan man byta betalsätt. Det är inte direkt det jag letar efter när jag fått _två_ bekräftelser på att mitt köp redan är klart.


Andra spexiga saker Adlibris har gjort: Plockat bort önskelistorna "tills vidare" (men man kan få ut dem i en högst rörig och fult formatterad PDF om man mailar dem). Delat upp min order trots att jag specifikt bett dem om att inte göra det. Missat två böcker i min uppdelade order, men fakturerat mig för hela ordern. Dragit ut på leveranstiden till längsta möjliga. Försämrat sin sökfunktion något alldeles enormt. Gjort sidan störtful (okej, det är en personlig uppfattning).

Men Sluta ses-boken köpte jag på stan (kunde inte vänta) och sträckläste och den är så himla fin! Hela dagen blev bra efter att jag läst ut den. Så ja, klart du måste få tag på och läsa den! Nu!

Linn sa...

S.W: han verkar vara en fullblodsidiot. stå på dig.

Lisa: ska köpa direkt av dig istället för extralyxig känsla. Och man kan väl säga att adlibris sköt sig lite i foten när dom gjorde om sidan. bytte dom ägare? Eller vems dåliga idé var det? Så många frågor kring det här alltså.

Jessica: Tack, jag hoppas dom är bra allihop faktiskt. Ska försöka börja recensera lite mer här också.

Pippigull: ah, hade ingen aning. Eller jag anade det lite då jag nån gång fick en leveransförsening och adlibris svarade att de aldrig har böcker på lager utan beställer vid behov, men tänkte nog inte att det låg direkt hos författarna. Brukar alltid shoppa på amazon.co.uk, men det är ju svårt med svenska titlar liksom.

Honey: Vi kanske ska starta en "vi som bojkottar adlibris"-grupp? Känns som att vi är rätt många som inte är helnöjda.