fredag, december 4

Och tiden bara rinner iväg ja (13+5)

Jag var tvungen att öppna en app och kolla vilken dag jag var i när jag skulle skriva rubriken. Man kan säga att the novelty av den här graviditeten lite har gnagts av. I början tror jag att jag kollade apparna kanske en gång i timman och nu kanske en gång i veckan när telefonen piper med en notifikation om ny vecka. Trodde aldrig jag skulle bli så laissez faire:ig, men mirakel kan hända osv. Det var så himla mycket oro som föll av där på ultraljudsbritsen. Först och främst när barnmorskan ba och där är hjärtat och sen när hon pekade på två ben, här är en arm och en till och här....här är två hjärnhalvor också. Alltså den har klarat sig så här långt och verkar ha två av det den ska ha två av och hjärtat pickar och den var helt sprattlig och vild och min mage putar och vi har nästan helt passerat vecka 14 och missfallsrisken är nu rätt så minimal (ta i trä osv) så nu börjar jag liksom fatta att vi med väldigt stor sannolikhet faktiskt kommer få en bebis. IIIIIH EN BEBIS GULLEGULLEGULLEGULL.

Jag mår fortfarande alldeles utmärkt. Mer utmärkt när jag och Stina var i Edinburgh och jag var utomhus och uppe och rörde mig hela dagarna än nu när jag ägnar nästan alla dygnets timmar åt att sitta eller ligga, men jag måste ändå erkänna att det har varit en oerhört soft graviditet so far. Ja, jag vet att det är lylligt och jag är tacksam för varje dag som det fortsätter. Jag är dock jävligt slemmig i halsen, liksom under svalget, och ibland äcklar det mig så mycket att jag får kväljningar. Jag har absolut ingen aning om varför, men nu ska jag gå till apoteket och köpa nåt mot sura uppstötningar och hoppas att det hjälper. Inte för att jag har sura uppstötningar, men det kanske är samma hormon som slappnar av magmunnen eller vad det är som ställer till mitt slem. Ja, förlåt för graphics.

I övrigt så har jag gått in i nån OKEJ NU FIXAR VI ALLTING SOM BEHÖVER FIXAS-mode. Gjorde en lista igår och oh lord, vi har lite jobb framför oss. Det tog tre år för mig att välja soffa pga utbudet och jag har aldrig lyckats köpa en ipad (jag tar en sån eller ska jag ändå köpa en så kan jag ju likagärna ta en sån med simkort och ska jag ändå betala x kronor så kanske jag ska köpa en med mer GB och HELVETE VAD DYRT DET BLIR JAG KÖPER INGET) så det här med att vi nu måste köpa en ny bil känns...oöverstigligt. Men men. Vill helst få plats med barn och barnvagn och inte livea sjuttiotal och stoppa in ungen i en korg i baksätet utan bälte.

1 kommentar:

Johanna sa...

Just det, glömmer att det är i retrospekt..hehe. Förlåt för menlös kommentar på förra inlägget pga allt har redan hänt ju.