fredag, december 4

Helglistan!

Vad åt du till frukost? En ciabatta med ost, en halv vitamin well och en kopp kaffe.

Vad har fått dig att skratta i dag? Min chef och min kollega och Andreas. Jag skrattar mycket nuförtiden. Det är fint.

Vad har du på dig just nu? Borde förmodligen ta bort den här frågan när den kommer eftersom svaret without fail är följande: svarta strumpbyxor, svart trikåkjol, svart halvgenomskinlig blusgrej, håret i lilla my-tofs.

Hur ser resten av dagen ut? Ja, alltså jag lär väl jobba fram till klockan fem iallafall.

Vad händer i kväll? Då lär jag väl vara hemma och se på film som vanligt. Längtar lite efter att hänga med Andreas en hel helg faktiskt. Jag gör ofta det i slutet av arbetsveckan.

Och i helgen? Pratade lite löst med Allt finns redan om att ses pga så himla längesen och jag längtar efter henne, men ett bestämt svar på var/när/hur försvann liksom i mängden andra sms som skickades under dom tre timmarna som vi mer eller mindre sms-hängde igår. Andreas berättade när han kom hem igårkväll om att vi ska käka middag med Robert och Julia och deras unge imorgonkväll så jag antar att jag också ska göra det. Andreas pratar också om att måla om i sovrummet, vilket egentligen inte innefattar mig i nån större mängd än att jag ska välja ut vilken färgjävel vi ska ha, men jag tycker ändå att det känns jobbigt. Vill hellre gå på stan och pilla på julklappar.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan? Att jag och Emma Esteban änt-lig-en fick till en dejt och när min chef hade varit på vinlunch och kom tillbaka och var på väldigt bra humör. Och igår när Andreas kom hem lite packad och vi fick en fnissattack av nåt internskämt.

Och det tråkigaste? Väderjäveln. Hatar fan plusgrader. Ge mig kallt och sol.

Helgens tre bästa låtar? Har lyssnat på cirka noll musik med flit det senaste...året så jag vet inte? Förmodligen nån julmusik pga gravidjulpsykos.

Hur lyder dina tre senaste sms?  Väljer att tolka det senaste från de tre olika personerna i topp av av inkorg för annars skulle alla tre vara från samma person.

1/4 del avklarad! från min kompis som också är preggers.

Den där emojin med en gul tjej och en gul kille som pussas från Andreas appropå att han var lite full och längtade när han drack öl igår.

Hah glad emojigubbe okej från en av mina anställda appropå att jag hade råkat schemalägga henne på två platser idag och sen tog fel på dagar på hennes semester och till slut gav upp och skrev Ignorera mig bara. Jag är ju dumihuvet. Sätter således inte nån prestige i att vara nån större förebild för vår personal.

Vad dricker du i helgen? Bubbelvatten, kaffe, apelsinjuice och förmodligen julmust.

2 kommentarer:

M sa...

Ja men jag vaknade med i morse och ba "Bestämde vi nåt?". Det gjorde vi alltså inte. Lördag lunch?

Emma Esteban sa...

Så himla på tiden med dejt!