onsdag, december 30

Året som gått

Ja, jag fortsätter precis som så många andra med årssummerandet. Här kan man läsa om förra året och ännu tidigare finns här (2013) och här (2012) och här (2011) och här (2010).

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Gifte mig och blev preggers. Hoppas på att aldrig mer göra om det första och eventuellt göra om det andra nån gång i framtiden.



2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade några nyårslöften faktiskt. Första delen av 2015 handlade helt seriöst ganska mycket om ren och skär överlevnad från ett stort stort stort kolsvart moln av sorg och saknad och identitet.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
Nä. Jag ska försöka vara en så bra förälder jag bara kan.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jao. Som sagt så är jag ju över trettio så bebisfödandet sker ju relativt ofta nuförtiden.

5. Dog någon som stod dig nära?
Nej, thank god. Det räcker med död nu på jävligt jävligt jävligt länge.

6. Vilka länder besökte du?
Danmark (Köpenhamn), Tyskland (Berlin), Skottland (Edinburgh), England (Brighton med omnejd).

7. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Ja alltså förutom bebisen på utsidan av magen istället för i så nä? Slutet av 2015 har varit himla fint faktiskt.

8. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid minnas, och varför?
25 april pga fick en äkta man och 18 augusti pga fick reda på att bebisen hade börjat bo in sig i lelle livmodern.

9. Vad var din största framgång 2015?
Det måste ha varit att jag kom ut ur mörkret. Att det gick och att jag faktiskt är mig själv fast jag inte trodde att den personen skulle finnas igen.

10. Vad är du mest nöjd med?
Att jag har valt en så jävla bra person att leva med. Han gör allting bättre.

11. Största misstaget?
Att jag har varit hemma lite för mycket kanske?

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nope. TA I TRÄ!

13. Bästa köpet?
Jag gissar att det är vår nya mom car. I mindre skala min Rodebjerkappa som jag hade på bröllopet och cirka varje dag efter det när jacka har behövts.

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopet, hands down. Vi tyckte verkligen inte att vi hade ett extravagant bröllop på nåt sätt, men herrejävlar vad det kostade iallafall. Totally worth it och det är bara pengar osv.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min man, min pappa, min syster, mina kompisar och bebisen. Herrejävlar vad glad dom kan göra mig.

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2015?
Jag kanske aldrig har lyssnat så lite aktivt på musik nån gång som under 2015. Men (förlåt för bröllopstjat) musiken som Fluru spelade vid vigseln kommer aldrig försvinna. Vi gick in till The book of love, hade You you you you you innan vigseln och Shine a little light efter och gick ut till Walk through this world with me. Jag älskar dom alla gränslöst.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och? Början var jobbig, men ju längre in i året vi kom desto bättre har jag mått. Jag vill gärna att det fortsätter så.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med mina kompisar.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Legat i soffan.

20. Hur tillbringade du julen?
Med Andreas, pappa, syrran, farmor, morfar, farbror med fru, moster, morbröder och en kusin hemma hos pappa. Det var skitmysigt och så himla fint hur mammas syskon är en del av vårt liv fast mamma inte är det längre.

21. Hur många one night stands?
Tio? Nä. Inga såklart.

22. Hur många har du nobbat?
Noll personer. Tänkte skriva att vigselring kanske är avskräckande, men tror att det mer handlar om att jag inte har träffat typ några nya personer i år.

23. Favoritprogram på TV?
Får Homeland räknas som TV-program? Isåfall Homeland.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Vi har ju pratat om det här förut, hat är inte bra kids. Don't hate.

25. Bästa boken du läste i år?
Jag har läst så fruktansvärt lite böcker i år så jag skäms nästan lite. Det kan bli mitt nyårslöfte för 2016; börja läsa böcker igen för helvete. Kommer inte på nån fantastisk läsupplevelse så pass då I guess.

Bring on 2016 och gott nytt år till er allihop!