torsdag, december 17

Ny vecka! (och en liten gravidapp-genomgång) (14+0)

Nu plingade det i min telefon med ett Ny vecka! Pyret har alltså gått in i vecka femton och pyrets mamma börjar bli lite OMG! *kryssögd smiley* Jag har för övrigt 3 olika appar, 1177s egna (tråkig, men neutralt informativ), den där lila som alla alltid postar % och sånt från med det fantasifulla namnet Gravid App (särskrivning and all) som jag egentligen avskyr pga pissig information i partnerfliken. Dom får fan minuspoäng för att ha en partnerflik när den ändå bara handlar om att tänka på att din partner har det lite jobbigt eller ha tålamod för hennes nycker eller det kan vara svårt att knyta an, men det kommer...nog. Okej, det där efter sista kommatecknet var ev-en-tu-ellt min egna fantasi, men det känns typ så. Enda anledningen till att jag har den är just att den räknar % av total graviditet på ett tydligt sätt (och för att alla har den...). Min sista, och bästa, app är Ovia Pregnancy. Den är på engelska, men informationen är lätt att ta till sig. Det enda är att man får ha visst överseende med att vissa grejer som föräldraledighet och/eller doktorgrejer inte kanske riktigt är applicerbart till 100%. Åh! Och så ska man GE FAN I att använda den där mat-track-funkionen pga ger enbart superdåligt samvete slash ätstörningssignaler. Men i övrigt kan man se hur stor bebisens hand är en viss vecka, jämföra hen med gulliga djur eller leksaker eller parisian bakery (Your baby is now the size of a small macaron *dör gulldöden*). Vår bebis är den här veckan lika stor som en mus/napoleonbakelse/squirtgun. Naw. En annan bra grej är att man kan döpa sin unge så texten anpassas efter det samt att den kör med både han/hon i beskrivningarna. Hen verkar inte riktigt existera i den amerikanska världen än, men it's good enough.

I övrigt är hen där inne tydligen 10-14 centimeter den här veckan. WHAT THE FUCK!? Den har ju varit yttepytte svinlänge och nu ba nä, men jag är väl som en colaburk då. Inte så jävla konstigt att magen står ut eh?

Inga kommentarer: