tisdag, november 10

Vänder det nu eller är det över? (8+5)

I torsdags fick jag så jävla ont i njurarna så jag fick gå direkt och lägga mig med en varm vattenflaska och en alvedon och gunga fram och tillbaka tills jag somnade. När jag vaknade kände jag ingenting. Enter (som i ungefär allt annat i graviditeten): oro. Jag pendlar mellan att tycka att gravid är svintråkigt och vara livrädd för att pyret där inne inte lever längre. Gud vad det måste ha varit så mycket enklare att ha fått barn när vi var typ tjugofem och internet inte var lika utbrett och ingen annan hade varit gravid och man inte visste bättre. Nu går det ju i princip att tänka på nåt annat än missfall och missade aborter, eller vad det heter på svenska, och allt annat jävla skräp som kan gå fel. Jag trodde i min enfald innan jag blev gravid och "råkade" läsa lite på olika forum att missfall = blöda, men det är visst vanligt att man går omkring och kroppen tror att den är preggers fast fostret har dött. Det känns ju..sådär. Efter i torsdags mår jag i princip inte illa alls, vilket ju borde vara nån form av cause for celebration, men istället går jag och tänker att barnmorskan kommer säga att det inte längre finns nåt litet pyre när vi gör ultraljudet. Det är ju peppigt.

Samtidigt: tvättar minibodys och minibyxor och minimössa och har börjat vakna på nätterna för att gå upp och kissa och måste ligga med armarna uppallade av kuddar framför mig på nätterna för att inte dö av ont i brösten. Är eventuellt fortfarande gravid.

Inga kommentarer: