onsdag, november 18

Joel Alme säger i Jills veranda att det viktigaste är att känna sig älskad och välkommen hemma, för om inte där så var? På ett ungefär. Och jag tänker på självklarheten jag bär med mig varje dag överallt alltid alltid alltid. Jag och min syster är och har alltid varit så självklart välkomna hemma så iallafall jag tar det så oerhört för givet så att jag inte ens frågar om jag får komma när vi ska åka dit. Eller jag kanske frågar när jag talar om att vi kommer, men jag lyssnar definitivt inte på svaret. Inte ens om pappa säger att han inte är hemma lyssnar jag. Jag åker dit när jag vill. Fy fan vad lyxigt det är. Fy fan vad lyxigt det är att vara älskad till den grad att det liksom är som en extra ryggradsreflex, så självklart så jag inte tänker på det.

Tänk vilken gåva det är att ge det till sina barn. Tänk vilken tur att födas in i en sån miljö.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Samma här. Jag har inte ens tänkt på det, inte reflekterat det minsta över det. Så självklart. Jag tror och hoppas att jag ger samma till mina barn.

minahistorier sa...

Tänker ofta på det. Vilken tur jag har haft med min familj.