lördag, november 28

Gravidtips och en komplimang

Idag åkte vi till Täby Centrum med ursäkten att vi skulle kolla på julklappar och innan vi åkte sa jag till Andreas å det skarpaste att inte låta mig åka därifrån utan nya trosor. Alla min trosor rullar nämligen ner under magen och lägger sig som ett jävligt obekvämt veck och trots att jag i veckor har tänkt att jag ska göra något åt det och vid ett tillfälle till och med stått med ett tvåpack i handen så har jag bara inte kunnat göra det för HELVETE VAD FULA DOM ÄR. Hatar vita bomullstrosor med ingen skärning och tyg upp till axlarna. Jag är gravid, inte inlagd på sjukhus liksom. Men idag när jag klädde på mig så var det liksom droppen som gjorde att jag kände att världens samlade mammatrosor oavsett fulhetsgrad fanimig MÅSTE flytta in i min troslåda. Och lyssna här: på Lindex finns det höga trosor både från Ella M och deras egna märke SOM GÅR ÖVER NAVELN ÄVEN PÅ PREGGON I VECKA NITTON. Köpte 6 par och ångrar att jag inte köpte fler. Passade också på att köpa två BH:ar i fin spets utan byglar och nu går jag omkring här hemma och känner mig både snygg och bekväm. High five Lindex, jag ska älska dig tills jag dör. Åh, och H&Ms gravidstrumpbyxor i 100 denier (hänger på bebisavdelningen) är också the bomb. Eventuellt kommer jag aldrig gå tillbaka till vanliga kläder igen.

Vi strosade också runt planlöst och tog i saker och sen köpte Andreas ett par finbrallor på Volt och jag stod bredvid kassan och väntade och var i vägen när det kom en kvinna som också skulle handla. Jag ba jag står inte i kö. Jag är bara sällskap och i vägen och då log hon och och ba och du är väldigt snyggt klädd! SMILEYFACE HJÄRTÖGON V-TECKEN.



3 kommentarer:

Karin sa...

Gött! Letar bh utan bygel, det där låter ju kanon. Vet du vad modellen heter? Kom bh:arna också från Ella M?

Anonym sa...

Lindex har gravidstrumpbyxor i 120 denier! Fick ett tips av en kund en gång att såna strumpisar är perfekta även efter graviditeten om man t.ex ska på middag.

Linn sa...

Karin: Här har du ett helt gäng: http://www.lindex.com/se/underklaeder/bh/shop-by-style/wirefree/ . Jag köpte den som heter Soft BH från SoU som går ner lite under brösten liksom.

Anonym: Tack för tips! Har varit inne i 5 Lindexbutiker och letat för ÄLSKAR deras eko/sustainable 80 deniers strumpbyxor i vanliga fall. Nu är jag tyvärr för rund om magen för dom.