måndag, november 9

Att räkna som pappa (8+0)

När min pappa spelar golf hittar han alltid ett sätt att vinna på, även om han förlorar den officiella tävlingen som samtliga spelare än medvetna om. Nu kan jag nästan ingenting om golf (pga snark) men säg att det flest poäng vinner som är tävlingen och någon annan har fler poäng, då räknar pappa snabbt ihop att han hade färre slag/vann fler hål/nåt annat man kan räkna på och lutar sig sen nöjt tillbaka i stolen. Ungefär så känner jag att det här med att vara gravid är. Först räknar man att graviditeten startar vid senaste mensens första dag och vips så är man minst i vecka fyraish innan det ens syns på ett test att man är preggers. Sen räknas veckor som påbörjade veckor och åtta fullgångna veckor + 1 dag ger vecka nio som i sin tur ger månad tre. Jag är i tredje månaden enligt gravidsättet att räkna fast jag blev gravid nån gång i början av augusti och det idag är den 16 september och jag egentligen väl mer är en sådär sex veckor in i att vara befruktad. Alltså I'm not complaining, ju snabbare det här kan gå desto bättre, men det är lite konstigt yo. Kollade statistik i en app igår och ba GRATTIS DU HAR KLARAT AV 20,4% AV GRAVIDITETEN. Hoppas resterande femtedelar går lika snabbt.

Edit: alltså är inte i vecka 8 nu. Är 39,6% in nu. Den andra femtedelen gick inte riktigt lika fort som den första.

Inga kommentarer: