måndag, december 2

Läslistan

Jag måste bekänna en sak: Jag har kommit in i en lättläst-period och slukar böcker så länge dom är just lätta att läsa. Jag har plöjt Cirkeln/Eld/Nyckeln-triologin (älskar! Spännande, roligt men kanske lite förutsägbart), Carlos Ruiz Zafons Marina (gillar honom så himla mycket och den här var bra, men inte lika bra som dom första), Julia Skotts kroppspanik: fett, lögner och sjukt onödig ångest (mkt bra, önskar att alla biologi/hemkunskap/samhällskunskapslärare hade den här som läxa och sen diskuterade den. Orkar inte med en generation till som är lika fuckade som vi. Orkar inte att jag i femton års tid har gått runt och känt mig fel. Tjock. Ful. Det är inte okej nånstans.) Och till sist Helen Fieldings tredje Bridget Jones Mad about the boy (Man gillar ju Bridget och jag skrattade högt flera gånger, men alltså jag vet inte. Jag gillar happily ever after som det slutade i tvåan.)

Det var det om det.

3 kommentarer:

andrea sa...

Hur kan jag inte ha hittat din blogg förut? Blir helt varm i kroppen min, alldeles strålande verkar du vara!

Emma Danielsson sa...

man tror att man är cool och har världens mest sofistikerade smak, sen visar det sig att ens mest lyssnade låtar 2013 på spotify är sånt man jympar till på friskis & svettis. där har du min bekännelse...

Lfthmn sa...

Vad tror du om J.K. Rowlings Den tomma stolen? Behagligt lättläst men hade ändå något speciellt, tyckte jag.