fredag, december 20

En liten årslista

Jamen eftersom jag ändå sitter här och väntar på mail med nödvändig information för att fortsätta jobba kan jag väl göra en årslista, så här några dagar för tidigt. Vi kör väl på samma gamla vanliga? Man kan hitta andra år här här och här.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Nu tänkte jag skriva "sa upp mig utan att ha nåt annat planerat" men det stämmer ju inte för det har jag ju gjort förr (Lex Australien). Jag hittade kärleken. Det har jag inte gjort på det här sättet förut.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jaha, här hittar man dom ja. Det var ju ett rätt bra år? Gjorde allting förutom tränade och var en bra chef och bytte lampa på toaletten. Och det där med bra person är väl lite beroende på hur man ser det.

3. Kommer du ha några nya för nästa år?
Vet inte. Tror jag satte förra årets mest som saker jag redan höll på att jobba med. Tänker nog ändå att jag inte ska ha nyårslöften iår faktiskt.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Maria och Björn till exempel. Och Sofia.

5. Dog någon som stod dig nära?
Nej, thank god! Och inte 2014 heller om jag får bestämma.

6. Vilka länder besökte du?
Nederländerna (Amsterdam), Tyskland (Berlin), England (Brighton), Portugal (ja vad fan hette den byn? Typ Lissabon), Spanien (Palma) (fick googla Palma land för att komma på att det var Spanien), Tjeckien (Prag). Jag tror det är allt.

7. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Näe. Alla år kan få vara som det här. Eller nej, det vore skönt med lite mindre drama på jobbfronten i början av året, men i övrigt har det varit ett bra år. Eller jo, jag vill att nån hittar botemedlet för cancer.

8. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid minnas, och varför?
2 januari när jag och Andreas träffades / blev ihop. 12 oktober när jag hade 30-årsfest. 6 november för då fyllde jag trettio. Och en hel massa andra dagar som är förknippade med kärleken.

9. Vad var din största framgång 2013?
Att jag vågade. Vågade säga upp mig, vågade öppna för en ny person, vågade vara liten.

10. Vad är du mest nöjd med?
Ahmen vad fan, Andreas? Får man svara en annan person?

11. Största misstaget?
Jag vet inte. Inget? I don't do regrets.

12. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom smågrejer som skrapsår och skärsår (från matlagning/papercuts) och nån förkylning så nej. Det är helt okej om 2014 fortsätter på det spåret.

13. Bästa köpet?
Alla resor. Och hyllan i sovrummet och hyllan i vardagsrummet.

14. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor. Herrejävlar vad jag har slängt pengar på resor. Men det är bra, jag gillar att resa.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag har så himla fina kompisar. Att jag är så himla kär. Att nån annan är så himla kär i mig. Att jag har världens bästa familj.

16. Vilka sånger/band kommer alltid att påminna dig om år 2013?
Den där jävla daft punk-låten. Fy fan.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sjukt sjukt sjukt mycket gladare.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat tror jag. Kanske varit hemma hos mamma och pappa ännu oftare. Varit lite bättre på att ringa folk.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Äh, inget? Jag gillar 2013.

20. Hur tillbringade du julen?
Jag kommer tillbringa julen hos mamma och pappa och i Karlstad på självaste julafton, hos pappas bror med familj. Sen ska jag en sväng till min killes hemstad och sen lite mer mapahäng.

21. Hur många one night stands?
Noll.

22. Hur många har du nobbat?
Eh, noll?

23. Favoritprogram på TV?
Svårt. Jag gillar ju Bonde söker fru faktiskt. Och Downton Abbey (har ej sett de senaste avsnitten så NO SPOIL). Och den franske, hungrige kocken. Och Niklas mat när han reste runt. Det var nog mitt bästa.

24. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Men gud, vem hatar? Nej, jag hatar ingen.

25. Bästa boken du läste i år?
Har typ inte läst några kvalitetsböcker i år, men jag gillade Miss Peregrines home for peculiar children och var helt besatt av Cirkeln-böckerna.

Inga kommentarer: