måndag, december 23

Det här med att vara hemmahemma också förresten. Mamma som springer omkring och säger vad hon tycker fast hon inte alls det gör det utan istället förväntar sig att vi ska förstå vad hon menar när hon säger nåt helt annat. Pappa som retar mig till vansinne och gör så att jag kastar saker efter honom för att efteråt asgarva åt att han lyckades med sin bästa hobby: reta ett av sina barn. Nu gör mamma köttbullar och pappa ligger på kökssoffan och håller sällskap genom att läsa högt ur diverse reklamtidningar. Nu köstar en sön där teve jag köpte treånie på Mediamarkt. Här säljer dom en Cylinda te halve priset. Sånt. Jag har låst in mig i pappas arbetsrum och försöker jobba undan lite medan jag lånar serier av interwebz som jag ska sträckkolla sen när jag är klar och färdigäten och har tvingat pappa göra en brasa och ge mig en av sina finwhiskeys.

Inga kommentarer: