torsdag, december 19

Det blir nog jul av det här också

Om ni vill vara lediga när andra är lediga, det vill säga på semestermånaderna och under jul, välj inte att jobba i klädbranschen. Den har nämligen passande nog utleveransperioder/införsäljningsperioder PRECIS DÅ. *drar i mitt hår* Igår jobbade jag 12 timmar och kände lite att jag faktiskt hade betat av att göra-listan helt okej mycket och sen vaknade jag imorse till 45 nya mail med saker att ta tag i igår helst. Skillnaden mellan hur min panik är inför detta samt hur den var inför liknande känsla på mitt förra jobb: monumental! Det beror till nästan hundra procent på att jag nu har en chef. En chef som är på kontoret och som ba nu tar vi ett möte och sen går igenom listan och FATTAR BESLUT! Gud vad jag älskar beslutsfattande personer. Jag får konkreta punkter att göra och det känns liksom överkomligt istället för bara oj det här måste göras och vem ska göra det och nu kom nåt annat och vi bestämde ju såhär varför har nån gjort tvärtom omg jag får paniiiiiik.

Ikväll, sen efter jobbet, ska jag dessutom göra julgrejer. Koka kola, slå in klappar, göra glögg, that kind of fun.

Inga kommentarer: