lördag, december 7

Jag blir ju lätt lite manisk när jag får för mig saker. Först var det den där kaffemaskinen (finns 2 kvar i Sverige på tillverkarlager, kostar 12 500 kronor = ej köp = SNYFT!) och nu är det nytt kök. Ser framför mig exakt hur mycket fräschare vår lägenhet kommer bli med kakel och träluckor och stenskivor och tak till golv-skåp och köksfläkt och och och allt. Måste eventuellt boka tid med banken och se vad vi har för möjlighet att ens göra nytt kök, men det känns som att det borde vara safe. Vill även måla om kaklet i badrummet alternativt färga in fogarna svarta (nån som har erfarenhet av det senare?) och fixa nytt duschdraperi. Kommer aldrig vilja flytta när vi är klara med allt. Kommer bara gå omkring hemma och ta på saker och mumla för mig själv som en crazy person.

5 kommentarer:

Mims sa...

Tror faktiskt inte att det är så knaprigt/dyrt att foga om kaklet?
/klev just ur sängen enbart för att känna lite på köksgolvet. Man vet ju aldrig vad som har skett på oljestatusen på en halvtimme.

Mims sa...

Knaprigt betyder svårt, vet ej vad som hände där.

Bitter sa...

Fogfärg. Jag har gjort det, let's talk.

Linn sa...

Mims: Nej, jag har bara hört att det kan bli fult men jag får helt enkelt snacka med Bitter och kolla läget.

Bitter: Lunch i veckan?

Mirijam sa...

What Bitter said.