tisdag, juni 25

& other stories

Jag har nog fått jobb. Och med nog menar jag att jag har fått jobb just nu som givet att jag charmar brallorna av två personer till kommer bli ett heltidsjobb efter min semester. Ingenting är påskrivet än och lönediskussionen pågår, men det är kind of mitt drömjobb och hela situationen är så knäpp och lyxig så jag vågar typ inte tro på nånting än, trots att min nya chef ba jag har inga som helst tvivel kring dig. Så.

Sen bråkar jag och min kille en massa. Eller en massa och en massa, men vi har grälat typ tre gånger och det är fan skitjobbigt att gräla. Skitjobbigt, men nödvändigt på nåt sätt för jag orkar verkligen inte gå omkring och vara den där überpeppade, helt perfekta flickvännen längre. Och allt gullegull och närhet och fint måste få nån form av motkraft. Som att kroppen/sinnet gör revolt och bara MÅSTE sura lite. Eventuellt handlar det även om nån sorts förhållandetrots. Jag ska se hur långt jag kan gå, typ. Hur mycket du älskar mig. Stannar du kvar fast jag är ful? Den sortens väldigt mogna trots. Vi är likadana bägge två så det verkar ju vara nån form av "fas". Dock: this is for fucking life. Han tittar mig i ögonen och ba jag ska ingenstans, Linn. Du måste tro mig när jag säger att jag älskar dig. Det är typ det svåraste av allt. Singelskapet må vara mycket positivt, men det har lämnat mig i nåt sinnesfuckat tillstånd där jag måste hitta på anledningar att min kille ska tröttna innan han kommer på dom själv. Att jag ska lura kärleken och skydda mig själv. Han menar att jag är mycket mycket tröttsam när jag håller på så. Men för sista gången, TRO PÅ VAD JAG SÄGER! Jag gör liksom så gott jag kan för att fatta.

11 kommentarer:

Sofie sa...

men ÅH! grattis! (no jinx). fan va grymt. längtar efter drömjobbet... :(

och det är nog bara en fas det där, älskar att han säger att han inte ska nånstans, att han är där för att stanna. han verkar vara en keeper den där.

Linn sa...

TACK!

Och ja, han är definitivt en keeper!

Mirijam sa...

GAAAAHH, så mycket spännande och bra i samma inlägg, jag ramlar av stolen, woohooo!

Den där Jenny sa...

GRATTIS!!! Och ja, det där är en fas. Skriver ur egen erfarenhet. Om du inte provar hans kärlek för mycket och typ styckmördar någon. Då kan till och med jag tycka att du gått liiiite för långt.

Limpy sa...

Jag är precis likadan. Tror inte ett skit på att F tycker om mig det minsta lilla. Men jag tror det har blivit bättre, så vi får hoppas att det är en övergående fas.

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Jag är likadan efter att ha varit singel, testa testa osv men nu efter fem år börjar jag tro att han faktiskt menar det han säger!

minahistorier sa...

grattis till jobbet!
och han verkar allt vara en fin karl.

egoistiska egon sa...

grattis! är titeln en hint? :)

Och ja, man bråkar skitmycket i början. Iaf gjorde jag och K det. Vi bråkade och bråkade tills vi hittade ett sätt att bråka, och det funkar fortfarande. Vi bråkar tills vi bråkat klart = båda är lugna, förstår varför den andra blev sur och kan prata normalt om det. Obs - ej att förväxla med att komma överrens/tycka lika.

Maria sa...

Du verkar vara en grym person att ha på ett jobb, så jag vill säga grattis till de som anställer dig. Och så undrar jag precis som ovan om rubriken på inlägget är en ledtråd ...?

Linn sa...

men you GUYS! TACK!!

Och det är inte på & other stories. Det är på ett mycket mycket mycket mindre ställe, men det blir kul!

nippertippa sa...

Åh! Blir alldeles varm och glad när jag läser. <3