tisdag, juni 4

Berlintips sökes!

Just det ja, imorn drar jag och Stina till Berlin tills på söndag. Jag har aldrig varit så här oförberedd. Hittade t ex precis mitt pass, har numret till lägenhetsuthyraren, men vet ej var lägenheten ligger. Eller typ, men inte hur vi kommer dit. Tänker att det löser sig. Det är min nya laissez faire-inställning till livet. Men iallafall, lite tips vore roliga om ni sitter på dom. Vi gillar allt utom tofu och quorn och fisk så gärna inga vegoställen, men i övrigt shoot!

4 kommentarer:

Kalle sa...

Grymt köttställe:
http://www.thebirdinberlin.com/

Och currywurst är ju inget man hittar på Cajsa Warg precis men känns ändå som att det hör till vid ett Berlinbesök.
http://www.curry36.de/
Stället vid Mehringdamm är nog originalet; den där typen av fastfood där det är så mycket folk att man inser att nåt rimligen görs rätt där.

Limpy sa...

Gå på svartklubb. Jag vet inte hur man hittar dem, men det måste ju gå att fråga nån. Och parkhäng i Berlin är det bästa parkhänget. Jag har varit på The Bird också, men då var mitt huvud så fullt av gråt så jag kan inte säga om det är bra, men det såg bra ut.

Sofia sa...

Meh! Vi kommer dit på lördag kväll ju!

Linn sa...

Tack för tips! Och Sofia, vi får ha en remember-Berlin-dag hemma istället!