söndag, juni 2

Jag hann faktiskt duscha handla och laga mat innan min kille (seriöst, VAD ska jag kalla honom? "Min kille" låter ju astöntigt.) kom hit. Firade årets varmaste dag med att laga äkta brittisk comfort food gjord för brasor och tända ljus och mörka kvällar: min take av cottage pie. Vi pratar köttfärsgegga med mörkt öl, palsternacka och lagerblad toppat av potatismos med västerbottenost som man stoppar in i ugnen tills det blir plankstekstoppar på moset. Nu är jag väldigt nära döden av mätthet, men det var schuuukt gott. Nu blir det Gangster Squad och glass med gårdagens kolasås och förmodligen somna i soffan.

5 kommentarer:

maddiis sa...

Jag tycker John. Varför inte liksom? Lagom långt och kan varieras med ett Doe på slutet. :)

Agnes sa...

Åh, recept?!

Och ja, det här med vad man ska kalla dem (alltså utanför bloggen då, här kanske du var ute efter något liknande första svaret från maddiis?), min kille är rätt mycket äldre än mig så känns skitkonstigt att kalla honom kille eller ännu värre, pojkvän... Alltså han är allt annat än pojke och inte längre kille heller. Kan ju inte säga min man, för vi är ju inte gifta..

Agnes sa...

Åh, recept?!

Och ja, det här med vad man ska kalla dem (alltså utanför bloggen då, här kanske du var ute efter något liknande första svaret från maddiis?), min kille är rätt mycket äldre än mig så känns skitkonstigt att kalla honom kille eller ännu värre, pojkvän... Alltså han är allt annat än pojke och inte längre kille heller. Kan ju inte säga min man, för vi är ju inte gifta..

Agnes sa...

Åh, recept?!

Och ja, det här med vad man ska kalla dem (alltså utanför bloggen då, här kanske du var ute efter något liknande första svaret från maddiis?), min kille är rätt mycket äldre än mig så känns skitkonstigt att kalla honom kille eller ännu värre, pojkvän... Alltså han är allt annat än pojke och inte längre kille heller. Kan ju inte säga min man, för vi är ju inte gifta..

Agnes sa...

Kul att det blev tre postningar... väldigt eager på detta ämne.