måndag, juni 10

Och på den femte dagen återuppstods det

Hejhej, nu är jag tillbaka från Berlin. Jag har sovit "lite" idag för att våga upp fyra dagars något bristande sömnkvalitet. Berlin är så fantastiskt som alla säger och jag fattar varför folk tar sitt pock och pack och ba "vi drar till Berlin". Framförallt med barn. Det verkar vara en väldigt barnvänlig stad.

Iallafall, vi bodde i Kreuzberg och om nån annan har ska åka och inte redan har hittat ett favvoställe så kan jag tipsa om det. Vi kände oss som hemma efter ungefär fem minuter. Det är fint och levande och har massor med restauranger och barer och världens godaste frukostar. Så bo där.

I övrigt gjorde vi det vanliga; shoppade, åkte turistbuss (seriöst, varför så fokuserat på årtal och arkitekter?), hängde i parker, promenerade, åkte båt på Spree och åt och drack. Vi var på noll klubbar för vi kände inte för det, men på desto fler barer. Åh, och en äkta tysk hemmafest. Det var lite konstigt, men kul att ha gjort.

Seså, gå och boka lite vettja.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Åh! Låter bra, jag ska dit på weekend i september.

Linn sa...

Jag är typ avundsjuk på dig för det. Har ni bokat boende än?

Sofie sa...

Ja vi ska bo på nåt Radisson hotell precis vid Alexanderplatz, bor gratis pga kompis pappas eurobonus-poäng!