lördag, juni 15

Har varit på släktmiddag. Hamnade mitt i vätternrundan på vägen dit för pappa hade "ingen aning" och blev således sjukt stressad för att hans tidsplan inte höll trots 30 minuters säkerhetsmarginal. Jag är min pappas dotter i det där, även kallat Lex Vara på centralen minst 45 minuter innan tågavgång. A var med. Det var stort. Farmor gav mig the approval nod över bordet. Mapa släppte av oss på torget i Lidköping och nu är vi på lokal. Jag känner ingen här. Eller förlåt, jag sprang in i min kompis kille, det var trevligt. Men förutom det känner jag inte igen en käft. Det är som en ny stad här nu som definitivt inte är min längre. Jag har på mig en klänning som knäpps upp över brösten hela tiden. NEWSFLASH H&M, tjejer har brön, gör clothes that fit. Hela "vi tar XS-fitten och applicerar måtten rakt över till större storlekar"-grejen är inte så smart. Så gjorde mitt förrförra jobb också. Gud vad jag bråkade med våra mönsterkonstruktörer om det. Jallafall. Har visat brösten för hela stället och det är fortfarande ingen som hälsar? Hello? Närå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

önskemål: skriv lite mer i din matblogg!!

Linn sa...

Jag ska göra så gott jag kan, men helt ärligt så äter jag typ samma saker hela tiden och kommer därför inte på nåt nytt. Men jag ska försöka!