fredag, juli 13

Nu ska vi dricka champagne

En bra dag är när ens lillasyster får jobb och när en får besked om att ens mammas cancer har freaking MINSKAT! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Jag började hulkgråta så fort mamma sa "minskat" i telefonen, till min egen stora förvåning, och slutade inte förrän ptja sådär tre timmar senare efter att ha klängt som en apunge runt mammas hals i sisådär en kvart när dom äntligen kom hem. Jag vågade verkligen inte hoppas utan hade redan gått igenom "det har spritt sig"-scenariot i huvudet tusen gånger och SÅ VAR DET TVÄRTOM!

Segern i det, folket. Segern i det.

10 kommentarer:

Boel sa...

JAAA! Lättnad tom för mig.

egoistiska egon sa...

HURRA!

tearsandpearls sa...

HURRAAAA!!! :D

Den där Jenny sa...

Ja, men fy tusan så SKÖNT!

elsa sa...

Man ska väl inte riktigt skriva GRATTIS men det känns nästan rätt ändå. Vad underbart, jag hoppas hon blir helt frisk snart så orosmolnet skingras och försvinner.

Christel sa...

Det är så fint att jag får rysningar över hela kroppen. Jag minns den känslan när mammas läkare berättade att de hade fått bort hela tumören i hennes hjärna och att de lyckats rädda de partierna som tumören höll på att döda. Den lättnaden, alltså. Obeskrivlig.

Jojjo sa...

Åh så underbart med cancern! Och yey för lillasysters jobb!

Linn sa...

Gullon!!

Johanna sa...

Men hurrraaaa!!! För dig och för mamman och systern och alla. Hurra hurra.

Bubbel sa...

Åh vilken lättnad - hoppas helvetessjukdomen försvinner helt!!