söndag, juli 22

Men det här jävla grinandet alltså

Jag gråter för ingenting just nu. För ingenting och för allting, men mest hela jävla tiden, varje dag. Det är skönt och rätt avdramatiserat, men boy vad min kropp tar igen tillbakahållna tårar från övriga tjugoåtta år. Livet va, att det ska behöva vara så jobbigt. Vad hände med att äta godis till middag eller dansa på en bardisk klockan fyra på morgonen känner jag lite.

Jag är ledsen för att jag har en massa ansvar på jobbet. Jag är ledsen för att jag är orolig för mamma. Jag är ledsen för att jag måste bestämma vad jag ska äta till middag och för att jag måste städa min lägenhet och för att jag behöver tvätta. Jag är ledsen för att jag känner mig ensam. Jag är ledsen för att jag tycker att allting är orättvist och för att jag är barnslig när jag tycker att allting är orättvist. Men mest av allt är jag ledsen för att jag gillar att vara duktig.

5 kommentarer:

Anna sa...

Kram!

Johanna sa...

<3

Linn sa...

Gullon!

Jojjo sa...

Men åh, varför bygger man upp sådär? Jag grinar också för ingenting nu för tiden, nyss för att jag skulle bjuda mamma på afternoon tea imorgon men det var redan fullbokat. Och sen för att en kompis hade fått förhinder för att ses och ville boka om. Normalt?

Annika sa...

Vill också bara krama