fredag, oktober 30

Ett litet hallon (7+0)

17,5% av graviditeten är genomförd. Woop woop! Jag har börjat tänka att det faktiskt kanske kan bli ett barn av det här lilla fröet ändå och inte bara utgå ifrån att allt kommer gå åt helvete. Andreas kom med ett namnförslag häromdagen som först fick mig att titta upp från soffan väl-dig-t plötsligt och frustfnissa, men som sen ba eh fast det är rätt gulligt ändå och nu har jag gått så långt så jag liksom tänker att det är det namnet som ungen ska heta (om allt går bra no jinx). Det är rätt knasigt och jag hade förmodligen tyckt att det var urskumt om nån av mina kompisar hade valt det och det är framförallt jävligt långt ifrån Pelle Astrid Kalle Märta Bosse Greta-aktiga namnen som vi har skrivit upp i övrigt, men det har gjort att jag ändå börjar känna att jag ska få en unge och att det inte bara är en cellklump som får mig att må dåligt hela tiden. När mamma och pappa väntade mig så diskuterade dom aldrig namn för mamma bestämde sig när hon var nio-tio år och såg att Liv Ullman hade döpt sitt barn till Linn att det skulle minsann hennes barn heta också. Så mamma bestämde att barnet skulle heta Linn och ut kom det som tur var en tjej. Funderar på att försöka med samma sak.



Edit så här åtta veckor senare: Barnet ska absolut INTE hela det namnet. Det låter som en seriefigur på det dåliga sättet. Back to Pelle Astrid Kalle Märta Bosse Greta.

5 kommentarer:

minahistorier sa...

nu är man ju mycket nyfiken på vilken namn det var! överlag är namndiskussioner kul tycker jag :)

Anonym sa...

Om jag någonsin får en unge ska hon heta Minerva. Att jag är stenhård på den punkten kan mycket väl resultera i att jag aldrig får en unge...

SARA sa...

Ja ge oss namnet pretty please! Vi bestämde namn astidigt och sen pratade vi inte mer om det. Alls. Men så kom han ut och då körde vi bara på det vi bestämt i tidernas begynnelse och det blev ju himla bra kan vi konstatera såhär med facit i hand!

Malin E sa...

Uäh taskig cliffhanger. Säg!!

Linn sa...

Haha, era små snokiga snokar. Men nej, ifall jag får pregnancy brain igen och tycker att det är fint så vill jag inte avslöja det iallafall.

Anonym: Minerva alltså? Det var ett spännande namn. Vad kommer det sig?